Založ si blog

Traubner z nás spravil alkoholikov?

Chrípka sa vyzúrila na mojej manželke tak strašne, že mi jej začalo byť až ľúto. Vybral som sa do stánku kúpiť jej nejaké časopisy, i keď som si nebol vôbec istý či bude mať náladu ich čítať. Nezodpovedne som kúpil aj PLUS 7 DNÍ. Nezodpovedne preto, lebo by som si v mojom veku mal vážiť moje zdravie a nie si dvíhať zbytočne dvíhať adrenalín prečítaním rozhovoru „Bije na poplach“ s neurológom Pavlom Traubnerom a aby som použil citát jeho výroku s tohto článku „Bol som úprimne šokovaný“.

Ako som už uviedol bol som šokovaný. Pán Traubner v podstate vo svojej „nadradenosti“ spravil zo Slovákov alkoholikov, pričom v celom článku hovorí o nedostatkoch vo výchove k pozitívnemu vzťahu k iným náboženstvám alebo etnickým skupinám. Ako v rozhovore uviedol: „židovskí občania tejto krásnej Slovenskej republiky v minulosti aj v súčasnosti boli charakterizovaní tým, že sa venovali práci. Boli usilovní. …….   Ale musím povedať, že mali isté kvality. Väčšinou neboli alkoholici a získavali vysokoškolské vzdelanie. A to vyvolávalo v ostatnej populácii pocit určitej nespravodlivosti.“ Koniec citátu. Neviem, ale mám taký pocit, že ostatných má za alkoholikov. Môžem ubezpečiť pána Traubnera, že moji rodičia, ujovia, strýkovia a mnohí ostatní ktorých som poznal, žili v období druhej svetovej vojny ako aj pred ňou, tvrdo pracovali a neboli alkoholici a boli Slováci. Predpokladal by som, že človek s takými ťažkými životnými skúsenosťami nedá takýmto spôsobom najavo pocit svojho nadradenia. Slováci sú umiernený, pokojný národ. Problém s extrémizmom sa viac prejavuje v iných štátoch ako na Slovensku. V celom článku som sa nedočítal aký je jeho názor na príčiny a hovorí len o dopadoch. Poukazuje na nedostatočnú výchovu detí a ako tvrdí tieto by sa mali vychovávať k tolerancii, k demokracii. To však stačiť nebude.

Súčasný stav v Európe je dôsledkom nezodpovedných politických hier európskych politických elít vrátane našich. Ľudia majú mnohokrát pocit bezradnosti, mnohokrát nevidia východisko zo svojej bezútešnej situácie, napriek tomu, že tvrdo pracujú, nevedia zabezpečiť základné fungovanie svojich rodín. Neschopnosť riešiť migráciu, plytvanie spoločnými zdrojmi, oligarchovia napojený na štátny rozpočet, problémy vo všetkých oblastiach spoločenského života, usmievaví politici pred televíznymi kamerami, ktorí vôbec nepreukázali schopnosti vyriešiť dennodenné problémy bežných ľudí. Toto všetko vedie a bude viesť k populárnosti extrémizmu a ak si to súčasná politická či európska a taktiež naša elita neuvedomí, extrémizmus pohne masami. Potom už bude neskoro. Otázkou je,  kto má na tom záujem a komu by to prospelo.

Aby sme to už konečne pochopili

29.01.2022

Je to divná doba. Ľudia sú stále nespokojní. Dnes majú možnosť kúpiť si dvesto tisícový byt za nízky úrok na tridsať rokov v bankách, ktoré niekedy vlastnil štát. Dnes ich vlastní zahraničný investor a my tak pomáhame k blahobytu nemeckých, talianskych a rakúskych dôchodcov. A to by nás malo tešiť. Postavili sme si elektrárne a ani sme netušili, že raz budeme mať [...]

Československý majdan alebo dvojitá zrada mocností.

10.01.2022

Občania Československa boli v nie tak dávnej minulosti dva krát zradení svetovými mocnosťami. Prvý krát Mníchovská zrada rozdelila Československo pod záštitou Veľkej Británie a Francúzska. Nezáležalo im na ľuďoch v našej krajine. Mali svoje ciele. Dúfali, že nebudú v zornom poli Hitlera, dúfali že si Hitler podmaní Slovanov, ale čo bolo ich najväčšiu motiváciou, [...]

Nie som pesimista, ale niekedy to tak môže vyzerať

10.01.2022

Mám rád našu vlasť Slovensko, zároveň však mám pocit, že sa do tejto doby akosi už nehodím. Neviem si zvyknúť, že slovo chlapa už neplatí a nepomôže Vám ani perfektná zmluva ak nemáte známosti na súde. Priateľstvo stráca svoju hodnotu a faloš ho úspešne predbieha. Nie je to akosi doba pre mňa. Komunisti sedia v prvých laviciach v kostole, líder kresťanov paktuje z [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

Grasalkovičov palác, Prezidentský palác

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo osem z desiatich kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa v pondelok doobeda kandidatúry vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 27792x
Priemerná čítanosť článkov: 3088x

Autor blogu

Kategórie